К основному контенту

Перспективи розвитку дитини із синдромом Дауна

      Довгий час існувало твердження, що тільки у виняткових випадках такі діти мали змогу трохи навчитися читати, виконувати просту роботу та можливість досягти деякої незалежності. Але останнім часом люди з таким діагнозом все частіше починають жити самостійно, влаштовуються на роботу та беруть участь у суспільному житті. Ці зміни обумовлені тим, що діти мають можливість жити в сім’ї, набувати соціального досвіду, проходити курс реабілітації в установах соціальної реабілітації дітей-інвалідів або у спеціальних центрах, які працюють із дітьми із синдромом Дауна. І, накінець, на краще змінилося відношення в суспільстві до людей з особливими потребами. 
     У демократичних країнах багато молодих людей із синдромом Дауна отримують початкову професійну освіту, яка тою чи іншою мірою відповідає їх інтересам і можливостям. Це дозволяє їм знайти роботу в різних сферах. Вони можуть працювати помічниками вихователів у дитячих садках, помічниками середнього медичного персоналу у клініках і соціальних установах, виконувати різносторонню технічну роботу в офісах, працювати у сфері обслуговування тощо. Відомі випадки, коли люди із синдромом Дауна займаються творчістю, образотворчим мистецтвом, музикою, хореографією, театром.
     Передбачити, яким чином буде розвиватися дитина з даним синдромом, неможливо, як і неможливо передбачити розвиток здорової дитини. Кожна дитина індивідуальна, і думка про те, що люди з цією патологією розвиваються однаково і тільки до певного рівня, помилкова. Такі діти відстають у розвитку, але темпи цього розвитку, як і його рівень, багато в чому залежать від умов, які створені дитині. 
    Вважалося, що з віком розумові здібності людей даної нозології поступово знижувалися. Але спостереження вчених за експериментальною групою протягом декількох років не підтвердили наявність цього явища. Зважаючи на останні дані, можливо зробити висновок, що зараз майбутнє дітей із синдромом Дауна більш оптимістичне, ніж будь-коли раніше.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Методики навчання дитини із синдромом Дауна

      Існує велика кількість методик, що дають змогу ефективно навчати та розвивати дітей із синдромом Дауна. Але цей процес важче і триваліше, ніж засвоєння аналогічних умінь і знань звичайною дитиною. Чим раніше починати заняття з дитиною, тим більше шансів досягти успіхів. Основним дидактичним принципом у навчанні таких дітей є залучення не одного, а різних органів чуття при сприйнятті інформації. Насамперед необхідно забезпечити унаочнення, а для покращення результату навчання використовувати дотик, слух і кінестетичні відчуття. Наприклад, певний матеріал показати, озвучити, дати можливість доторкнутись (якщо це можливо) тощо. Процес засвоєння нових знань повинен відбуватись маленькими кроками; одне завдання доцільно розбивати на кілька частин. Заняття треба зробити якомога цікавішими і приємними для дитини. Усі, навіть найменші, досягнення та успіхи дитини відзначати похвалою та заохоченням.  Методика формування основних рухових навичок (ОРН)    ...

Анатомічні особливості дітей з СД

            Ніколи неможливо передбачити точно якою виросте, стане дитина. Це в рівній мірі відноситься до кожного новонародженого , в тому числі і до малюка з СД. Важливо пам’ятати, що такий малюк, не дивлячись на деякі особливості, буде розвиватись, прагне ходити, сміятись, спілкуватися зі своїми батьками та іншими людьми.        Отже, наявність додаткової хромосоми обумовлює ряд специфічних особливостей, які мають більшість людей з СД.  Відмінність виявляється:  1. Голова та обличчя.        Голова деяких діток з СД ззаду буває трішки сплющена, а шия коротша, ніж у інших малюків. Тім’ячко закривається трохи пізніше. Риси обличчя, як правило трохи менші, рот малий, а язик більший, тому він часто висовується назовні. Коли малюк підросте і поступово під керівництвом дорослих навчиться контролювати себе, ця особливість пройде. Піднебіння у дітей з СД вужче, ніж у звичайних, високе та орпоподібне, ву...

Найуспішніші та найвідоміші люди із синдромом Дауна

21 березня у світі відзначають Міжнародний день людини з синдромом Дауна Колись давно діагноз синдром Дауна звучав як вирок, але з роками суспільство прилаштувалося до цих особливих людей. Деяким з них вдалося стати відомими та досягти успіху, довівши, що синдром Дауна це не вирок, а люди, у яких він є - не приречені. Люди з синдромом Дауна стають митцями, адвокатами, акторами, моделями, спортсменами і рестораторами. Головне - бажання, надія, витримка, сила і, звісно ж, підтримка небайдужих людей. Зазначимо, що Міжнародний день людини із синдромом Дауна почав відзначатися в 2006 році за пропозицією грецького генетика Стіліаноса Антонаракіса з Женевського університету. На VI міжнародному симпозіумі з синдрому Дауна, проведеному в Пальма де Майорка, за ініціативою правлінь Європейської та Всесвітньої асоціацій "Даун-синдром" було вирішено оголосити 21 березня Міжнародним днем синдрому Дауна. Двадцять перший день третього місяця був обраний невипадково, оскільки синдром...