К основному контенту

Коротко про синдром Дауна

Синдром Дауна є хромосомною аномалією, якій притаманна додаткова хромосома 21 — цілковита (трисомія 21) або часткова (внаслідок транслокації).
    Такі діти мають 47 хромосом у каріотипі замість звичних 46. Їм притаманна характерна зовнішність, підвищена можливість появи певного спектру захворювань (наприклад вроджених вад серцево-судинної системи, набутих вад сенсорної системи, тощо), певна розумова відсталість, через яку має місце повільніший розумовий розвиток на фоні здорових особин та гірша соціальна адаптація.
    Через неможливість повної санації проблем даної аномалії медицина ставить на меті не постійне лікування, а забезпечення нормального соціального статусу для людей, що мають синдром Дауна.
     Особи з синдромом Дауна можуть мати деякі або всі з наступних ознак: косі розрізи очей, з епікантусними складками (внутрішній кут ока), гіпотонію м'язів, пласке перенісся, виступаючий язик як наслідок малого розміру ротової порожнини, коротку шию, білі плями на рогівці (так звані плями Брашфілда), надмірну гнучкість суглобів, включно з атланто-аксіальним, вроджені вади серця, надмірний проміжок між першим і другим пальцем стопи, поодиноку згинальну складку мізинця і підвищену кількість дематогліфів з ліктьової сторони долоні. Більшість людей із синдром Дауна мають розумове відставання (IQ: 35-70), особи з мозаїчним синдромом Дауна мають дещо вищі розумові здатності — на 30-40 пунктів вище.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Методики навчання дитини із синдромом Дауна

      Існує велика кількість методик, що дають змогу ефективно навчати та розвивати дітей із синдромом Дауна. Але цей процес важче і триваліше, ніж засвоєння аналогічних умінь і знань звичайною дитиною. Чим раніше починати заняття з дитиною, тим більше шансів досягти успіхів. Основним дидактичним принципом у навчанні таких дітей є залучення не одного, а різних органів чуття при сприйнятті інформації. Насамперед необхідно забезпечити унаочнення, а для покращення результату навчання використовувати дотик, слух і кінестетичні відчуття. Наприклад, певний матеріал показати, озвучити, дати можливість доторкнутись (якщо це можливо) тощо. Процес засвоєння нових знань повинен відбуватись маленькими кроками; одне завдання доцільно розбивати на кілька частин. Заняття треба зробити якомога цікавішими і приємними для дитини. Усі, навіть найменші, досягнення та успіхи дитини відзначати похвалою та заохоченням.  Методика формування основних рухових навичок (ОРН)    ...

Анатомічні особливості дітей з СД

            Ніколи неможливо передбачити точно якою виросте, стане дитина. Це в рівній мірі відноситься до кожного новонародженого , в тому числі і до малюка з СД. Важливо пам’ятати, що такий малюк, не дивлячись на деякі особливості, буде розвиватись, прагне ходити, сміятись, спілкуватися зі своїми батьками та іншими людьми.        Отже, наявність додаткової хромосоми обумовлює ряд специфічних особливостей, які мають більшість людей з СД.  Відмінність виявляється:  1. Голова та обличчя.        Голова деяких діток з СД ззаду буває трішки сплющена, а шия коротша, ніж у інших малюків. Тім’ячко закривається трохи пізніше. Риси обличчя, як правило трохи менші, рот малий, а язик більший, тому він часто висовується назовні. Коли малюк підросте і поступово під керівництвом дорослих навчиться контролювати себе, ця особливість пройде. Піднебіння у дітей з СД вужче, ніж у звичайних, високе та орпоподібне, ву...

Найуспішніші та найвідоміші люди із синдромом Дауна

21 березня у світі відзначають Міжнародний день людини з синдромом Дауна Колись давно діагноз синдром Дауна звучав як вирок, але з роками суспільство прилаштувалося до цих особливих людей. Деяким з них вдалося стати відомими та досягти успіху, довівши, що синдром Дауна це не вирок, а люди, у яких він є - не приречені. Люди з синдромом Дауна стають митцями, адвокатами, акторами, моделями, спортсменами і рестораторами. Головне - бажання, надія, витримка, сила і, звісно ж, підтримка небайдужих людей. Зазначимо, що Міжнародний день людини із синдромом Дауна почав відзначатися в 2006 році за пропозицією грецького генетика Стіліаноса Антонаракіса з Женевського університету. На VI міжнародному симпозіумі з синдрому Дауна, проведеному в Пальма де Майорка, за ініціативою правлінь Європейської та Всесвітньої асоціацій "Даун-синдром" було вирішено оголосити 21 березня Міжнародним днем синдрому Дауна. Двадцять перший день третього місяця був обраний невипадково, оскільки синдром...